Employer branding
Wij zorgen ervoor dat mensen voor jou kiezen
Jouw bedrijf is uniek, en wij gaan ervoor zorgen dat iedereen dat ziet! Het draait om veel meer dan alleen een goed salaris en leuke (secundaire) arbeidsvoorwaarden – het hele plaatje moet kloppen. Wij gaan op zoek naar wat werken bij jouw bedrijf zo uniek maakt én we zorgen ervoor dat dat elke dag zichtbaar is.
1. Onderzoek
We gaan in gesprek met alle huidige medewerkers. Hoe kijken zij tegen de bedrijfscultuur aan? Waarom hebben zij ervoor gekozen om bij jouw bedrijf te komen werken? Waar zijn ze trots op? Het is belangrijk dat de huidige medewerkers tevreden zijn, zodat zij de boodschap mee kunnen gaan uitdragen (stap 3).
2. Vertel je verhaal
We gaan een boeiend merkverhaal schrijven dat de harten van je doelgroep raakt. Door middel van visuele en tekstuele content blijft dit hangen.
3. Maak van je huidige medewerkers een fanbase
Je huidige medewerkers zijn de beste verhalenvertellers; zij gaan we een podium geven! Zij kunnen alles vertellen over de cultuur, waarom ze trots zijn om bij jouw bedrijf te werken, en vooral wat hen heeft doen bewegen om te solliciteren.
4. We gaan digitaal
De online zichtbaarheid van je werkgeversmerk op de juiste platformen is erg belangrijk. Een krachtig voorbeeld van hoe we dit visueel gaan uitdragen, is storytelling.
5. Blijf in beweging
Blijf luisteren naar je huidige medewerkers. Vraag om feedback, zowel intern als extern, en wees ook niet bang om te experimenteren en aan te passen indien nodig.
Onze aanpak bij employer branding
Zó gaan we aan de slag
We beginnen met een plan: wat vinden de mensen die er nu al werken? Wat is het verhaal van jouw bedrijf? En als we nieuwe collega’s willen vinden, waar zoeken we dan precies naar? Hoe vertalen we jullie kernwaarden naar zichtbaar gedrag?
Met al deze info gaan we los. We gooien het online, pimpen de website en gebruiken al jullie social media om te laten zien wat voor gaaf bedrijf je hebt en waarom mensen bij jou moeten werken!
Employer value proposition (EVP)
Uit ons Employer Branding onderzoek maken we jouw unieke Employer Value Proposition (EVP) op. Hierin leggen we de kernwaarden vast die jouw bedrijf te bieden heeft aan je medewerkers. Het draait allemaal om het krachtig neerzetten van jouw unieke identiteit en het uitvergroten van je sterke punten. Zo spring je eruit en laat je de concurrentie achter je. En laten we eerlijk zijn, uniek zijn we allebei. Voel je die klik al? De perfecte match, toch?
Gebruik maken van Employer branding
Laten we kennis maken
Alhoewel er tegenwoordig veel online gebeurt, vind ik een kennismaking toch wel gezelliger en effectiever als we samen aan tafel zitten. Jij ook? Dan hebben we elkaar hierin al gevonden ;).